بعد از هرگز! از نردبان پله ای بالا رفتم

و برای مامان برگ مو چیدم

تمام درخت های مو جوانه زده بودند

برگ داده بودن

برگ های کوچک و سر زنده را چیدم

و تمام مدت بوی تازه ی درخت ها را بلعیدم

یک زمانی می‌دانستم اولین درخت که برگ می‌دهد 

کدام است

دختر انگور قرمزی که کنج حیاط داشتیم

اول از همه زنده میشد

دقیقا وقتی آفتاب تغییر جهت می‌داد

شروع می کرد به زنده شدن

یک شهد شبیه سقز از ساقه هایش بیرون میزد

بعد تر درخت توت جوانه میزد

بعضی سالها توت هایش آنقدر درشت بود که نمیشد

توی حیاط راه رفت 

حالا دیگر نمی دانم کدامشان اول جوانه می‌زند

پارسال درخت توت ، توت های درشت داده؟

یا امسال توت های درشت می دهد؟

نگران اینکه امسال سیزده بدر ابری و بارانی است

نیستم

زندگی تغییر می کند و کنارش دانسته ها و ندانسته های ما هم

برگشته ایم تهران و به صورت نانوشته ای

قرار است سال جدید از دوشنبه شروع شود

همه می افتند روی یک دورِ تند برای انجام دادن کارها

دوشنبه باید چند تلفن مهم بزنم

تا ظهر دانشگاه هستم و حدود سه برمی گردم خانه

باید چند جا بروم و چند کار انجام بدهم

احتمالا تا شب در حال بدو بدو هستم

 

پ.ن:امسال عید از خیلی ها عیدی گرفتم

بهترینش شکر پنیری بود که یکی از دوستان مامان

از اردبیل برایم آورده بود

یک بسته قهوه از دانمارک 

یک سر رسید خیلی شیک

یک بسته کلوچه خانگی

دو شیشه مربای توت فرنگی 

دو جفت جوراب تا به تا 

یک کرم مرطوب کننده

و یک تسبیح 

آخری را یکی از دوستان مذهبی مادر هدیه داده بود

بعضی از هدیه ها را در سفر شمال گرفتم

بعضی هایش فرستاده شده بود خانه مامان اینا

همه شان با کلی لبخند و شادی و عشق داده شدند

و چقدر برایم حس خوب به همراه داشتند 

 

پ.ن:به خودم قول داده بودم

فروردین حداقل ده فیلم نگاه کنم

و تا اینجا موفق شده ام چهار فیلم ببینم

وسط روزهای شلوغ عید

و روزهای شلوغ بعد از تعطیلات شاید

به سختی وقت پیدا کردم/کنم

برای فیلم دیدن

اما می‌دانم یک یا دو تا فیلم خوب که ببینم

تشنه میشوم و دیگر برایم مهم نیست

از وقت خوابم کم می‌شود 

برایتان یک پست آماده میکنم

از فیلم های خوب، بد یا عالی که دیده ام 

این ماه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۹ نظر ارسال شده است

  1. سپاسگزارم بهی که وقت گذاشتی و‌کامنتم رو جواب دادی 😍

    در پاسخ
    کاری نکردم عزیزم
    ۱۹ فروردين ۰۲ , ۰۱:۱۶
  2. فقط عیدی ها :))

    در پاسخ
    بله
    ۱۵ فروردين ۰۲ , ۱۱:۰۳
  3. وقتی تمرکزت روی کارهاییه که مسیر زندگیتو مشخص می کنن از خیلی چیزهای دیگه عقب می مونی مث گذر زمان 

    ولی گاهی وقتا عقب کشیدن و فکر کردن بهشون قشنگه 

    امیدوارم سال خوبی داشته باشی بهی عزیزم 

    در پاسخ
    مرسی عزیزم
    ۱۴ فروردين ۰۲ , ۰۰:۳۶
  4. پیش من میومدی برات چوچاق میاوردم با مربای شقاقل😁....

    منم اینروزها خیلی فیلم دیدم... همینگوی و گلهورن برام بیشتر چسبید فقطم بخاطر اون شخصیت قوی مرد فیلم در نقش همینگوی... همراهیش با کیدمن... مخصوصا اونجایی که باهاش میره چین.....

    در پاسخ
    کلا محدثه را با خوراکی میشه به یاد آورد:))))

    چه خوب
    ۱۳ فروردين ۰۲ , ۱۳:۵۳
  5. سلام بهی سال نو مبارک 

     

    یه سوال خیلی ذهنم رو مشغول کرده تنها کسی که به ذهنم اومد ازش سوالم رو بپرسم شما بودی

     

    میشه ازین قسمت به بعد کامنتم رو موقع تایید کردن پاک کنی لطفا؟

    ۱۳ مرداد آزمون وکالت برگزار میشه ، سطح سواد حقوقی ام خیلی پایینه

    بنظرت این ۴ ماه باقی مونده رو برای آزمون بخونم یا برای آزمون سال بعد آماده بشم؟

    میترسم از قبول نشدن، میترسم از شکست ، نمی‌دونم چیکار کنم 

    در پاسخ
    سلام لادن جان سال نو مبارک

    خیلی ساده است ذهنیتت را نسبت به شکست عوض کن

    من بودم برای امسال عالی میخوندم و بعد نتیه گیری می کردم در این چهار ماه
    چقدر خوندم؟ چقدر باید وقت بذارم برای اینکه بهتر امتحان بدم؟
    ۱۳ فروردين ۰۲ , ۰۲:۰۶
  6. چه عیدی های قشنگی😍😍

     منتظر پست در مورد فیلم های بد و خوب هستم .

     

    در پاسخ
    مرسی گلم
    حتما
    ۱۲ فروردين ۰۲ , ۲۰:۰۷
  7. صد البته ک اینجا وبلاگ شماست و صاحب اختیارید،،ولی من نمیفهمم ک چ فایده ای داره اون پایین مثلن تیتر مطالب پریحث یا پربازدید رو میذارید و بعد همه اونها رمزی است،و صد البته ک بارها دیدم ب بقیه گفتید روتین وبلاگتون رمزی شدن مطالبه،،ولی خوب اون پربازدید و پربحث رو دلیلشو نمیفهمم،،چون شما زودرنج و حساسید معمولن ،اگه دلتون خواست توضیح بدید،،اگه نخواس ک هیچی،،

    در پاسخ
    چقدر خوبه که درک می کنید دوست ندارم به بعضی کامنت ها پاسخ بدم
    ۱۲ فروردين ۰۲ , ۱۷:۵۴
  8. اسم چهارتا فیلم رو میگید لدفن    

     

     

    حالا اون پست هم ک جای خود داره،،،ک فیلمهارو بگید،،، ولی اگه میشه الان این چهارتا رو بگید ،،،

    در پاسخ
    نه متاسفانه نمیشه
    ۱۲ فروردين ۰۲ , ۱۵:۵۲
  9. برگ مو منو یاد خونه عموم میندازه 
    و درخت توت یاد ِ دوران مهدکودک و ابتدایی در مسیر مدرسه ^-^
    همین دو تا کلمه کافی بود تا کلی نوستالژی تو سرم سبز شه :))

    چه عیدی هایی ... مبارک باشه !
    پس فقط عیدی های مان که نقدی اَن؟! کلوچه و مربا و کیف پول به به :))

    منم دوتا فیلم خوب دیدم

    The Whale و Marriage Story
    جفتش هم به شدت پیشنهاد میکنم !
    جسارتا اسمتون بِهنوش ـه ؟! یا بهناز ؟! اگه دوست داشتی بگو 
    روزت قشنگ

    در پاسخ
    من عیدی نقدی هم گرفتم
    ولی بهترین عیدی هام همون هایی بود که نوشتم

    یادداشت کردم حتما نگاه میکنم
    مرسی عزیزم

    هیچ کدوم بهی ی اسم مستعار هست
    ۱۲ فروردين ۰۲ , ۱۲:۳۵
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">