چقدر از تعطیلات بیزارم

و دلیلش کلی کار اداری هست که دارم

و تا ظهر شنبه که کارمندا به روز رسانی بشن

کارهای من عقب می افته

این مدت خیلی زیاد شلوغ بودم و حتی نشد به وبلاگ سر بزنم

با آقای دکتر ی بار دیگه بیرون رفتم

و کلی حرف زدیم

باید وقت و انرژی بذارم برای شناخت و وقت گذراندن با هم

که خودش ی پروسه مفصلی هست

دارم برنامه ریزی میکنم که کلاس های دانشگاه را کی تمام کنم

تا کجا مطلب بگم

و....

کارهای مقاله خودم هست که حسابی این هفته وقتم را میگیره

دیروز ی شلوارک خنک خریدم

نیاز دارم فلاسک کوچیک برای آب و مایعات بخرم

ی کفش برای پیاده روی باید بخرم که خدا تومن شده

شال و روسری باید بخرم

مانتو خنک برای سر کارم باید بخرم

ی زمانی خرید کردن ی بخشی از تنوع زندگیم بود

الان دیگه نیست

در کامنت ها نوشته بودید از چک لیست های ذهنی ام بنویسم

و از اقدام های لاکپشتی

اول بگویید تصورتان از اقدام لاکپشتی چیست؟

اقدام لاکپشتی یعنی یک کار کوچک و مداوم

و آنقدر قدرت دارد که بتواند زندگی شما را تغییر دهد

مثلا قرار بود فروردین فیلم ببینم

برای سی و یک روز فروردین ده فیلم کنار گذاشتم

و خیلی از فیلم ها را دو قسمتی یا سه قسمتی دیدم

مهم این است که روی برنامه ی ده فیلم نگاه کردن بمانم

و اگر در انتهای ماه دیدم ده فیلم برایم زیاد است

کمش کنم به هشت فیلم

و اگر دیدم می توانم از پسش بربیایم تغییرش ندهم

یا مثلا گزینه ی سلامت جسمم

یکی از گزینه هایی بود که فکرم را درگیر کرده بود

باشگاه میرم، در خانه ورزش میکنم، ماساژ میرم

پیاده روی، خوردن منیزیم را شروع کرده ام

نوبت دکتر برای چکاپ گرفته ام و ...

ذهن من نیاز دارد وقتی موضوعی درگیرش میکنه

بعدش یک سری اقدام ها یادش بیاید و بداند

دارم برای این گزینه کاری انجام میدهم

کم کم وزنه ی این موضوع از روی ذهن برداشته می شود

و این ویژگی ذهن ماست

باید برای هر چیزی اقدام بکنیم حتی کوچک

فرانسه خواندنم عقب افتاده بود

نوشتمش جز لیست

اقدام لاک‌پشتی خواندن ۲۱ لغت با تلفظ در هفته بود

یعنی روزی سه لغت

ولی هفته ی اول ۴۲ لغت جلو رفتم

یعنی دو برابر

هفته ی دوم ۴۲ لغت مرور و تثبیت شد

و پانزده لغت جدید اضافه شد

مهم نیست چقدر قدم ها کوچک هستند

مهم این است که متوقف نشوید

نرسیدم دوره ی جدید آسترولوژی ثبت نام کنم

اما باید مطالب قبلی را مرور کنم

دو روز در هفته گذاشتم در برنامه ام

دو روز واقعا کم است

اما بعد از یک ماه، حداقل هشت روز برایش وقت گذاشته ام

یک سری ایمیل مسلسل وار باید ارسال کنم

امروز متن ایمیل را نوشتم 

خیلی خیلی زمان برد

چون بین نوشتن نیاز به فکر کردن داشتم 

و هی از خودم می پرسیدم وقتی آن طرف کسی

این ایمیل را باز می‌کند آیا متوجه اشتیاق،

هیجان، نیاز، تمایل، جسارت و خواسته من میشود؟؟

آیا درک می‌کند که به چه دلیل و با چه ذهنیتی

این چند خط را نوشته ام؟

آیا می‌فهمد که چقدر برایم مهم بوده؟

 

پ.ن:بیست فرودین استاد جان ز‌نگ زد

من و استاد جان به ندرت با هم صحبت می کنیم

در روز ممکن است چندین بار ایمیل برود و بیاید

گاهی ممکن است اصلا یک هفته بینمان سکوت باشد

اما زنگ

وقتی زنگ می‌زند یعنی خبر جدیدی دارد

و بیست فروردین خبرهای جدیدی داشت

و تصمیم های جدیدی که باید بگیریم

به استاد جان، نه نگفتم

اما هنوز با خودم کامل کنار نیامده ام

حس میکنم بخش هایی از وجودم را که

نمی‌خواهم

بخش هایی که دیگر از این جا به بعد به کارم

نمی آیند 

را نادیده می گیرم

کنار می‌گذارم 

و تلفن استاد جان دقیقا نشان داد که 

بخشی از وجودم که قبل تر قدرت بیشتری 

داشت

به تازگی قدرتش را از دست داده

و این برایم بسیار با ارزش است

 

پ.ن:تا اینجا نه جلسه ماساژ رفته ام

و این هفته بعد از ماساژ روز یکشنبه

به شدت بدن درد داشتم

و با همان بدن درد بعد از ماساژ 

ورزش کردم

کار کردم

جای انگشت ها را حتی نمی توانم لمس کنم

 

 

۸ نظر ارسال شده است

  1. چک لیست درست کردن رو خیلی دوست دارم حتی برای کارهای ساده ی توی ذهنم :))

    در پاسخ
    بله خیلی خوبه
    ۲۹ فروردين ۰۲ , ۰۹:۱۳
  2. سلام بهی جان. تازه ی تازه باهاتون آشنا شدم 😊

    ADHD.. بیش فعالی دستگاه لذت مغزمون، هیاهوهای جهان امروز و خیلی چیزهای دیگه که باید تو خودمون کشف کنیم، باعث میشن دنبال نتایج سریع باشیم یا انجام کارهای بزرگ.من سالهای زیادی رو از دست دادم تا بفهمم چه بخوایم چه نه راه درست وفاداری به قدم های کوچیکه... کتاب عادت های اتمی هم عالیه و با خلاقیت خودمون هم به راه شخصی خودمون می‌رسیم... 

    در پاسخ
    سلام گلم خوش اومدی
    بستگی به کار، شرایط زندگی آدم ها هم داره
    من خودم خیلی وقتا قدم های کوچیک برداشتم ولی مثلا ده سال بعد نتیجه اش را دیدم
    اوایل فکر می کردم یاد گرفتم با قدم های کوچک به خواسته هایم برسم
    بعد دیدم نه
    هنوز یاد نگرفتم یک چیزی ممکن است سالها طول بکشد تا نتیجه بدهد
    یعنی قدم های کوچک و زمانِ زیاد با هم نتیجه می دهد

    ۲۶ فروردين ۰۲ , ۱۴:۱۳
  3. مرسی از پستت:) 

    در پاسخ
    خواهش میکنم
    ۲۴ فروردين ۰۲ , ۲۲:۵۵
  4. البته منظورم همیشه نیست ها... خرج میکنم برای خونه ... ولی مثل قبل نه ... که بیش از نصف مایحتاج من میخریدم...

    در پاسخ
    چقدر عجیب!! بیش از نصف مایحتاج زیاده برای ی خانم
    ۲۴ فروردين ۰۲ , ۱۸:۵۱
  5. سلام عزیزم .. 

    ممنون که از اقدامات لاک پشتی ات گفتی.. 

    نقطه ضعف من اینجاس .. این ضرب المثل میگه رهرو آن نیست گهی تند و گهی خسته رود، رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود ..

    مثلا اگه من تصمیم میگرفتم روزی سه تا لغت بخونم .. 

    ممکن بود یه روز ده تا میخوندم، یه روز سه تا .. دو روز نمیخوندم .. یه روز پنج تا .. دوباره سه روز نمیخوندم .. 

    تو داشتن استمرار مشکل دارم .. 

    در پاسخ
    سلام 
    روزانه شمردن انجام نده
    هفته ای بشمار
    ماهانه بشمار
    مشکل اینه که بعضی کارها غذا خوردن نیست که هر روز لازم باشه انجام بدهیم
    برای خودت برنامه های یک ماهه ، سه ماهه بریز
    تهش نگاه کن ببین چقدر موفق بودی
    با این فکر که باید هر روز انجام بدی برنامت را خراب نکن
    اون رهرو هم برای قدیم بوده که مردم اعصاب داشتن
    الان همین که زنده ایم کافیه
    رهرو لازم نیست باشیم
    ۲۴ فروردين ۰۲ , ۱۸:۳۲
  6. چه کار جالبی برای خوندن زبان فرانسه انجام دادی ! 

    بازم از اقدامات لاک‌پشتی ات بگو میشه ازشون ایده گرفت 😍

    در پاسخ
    می تونم باز هم بگم ولی اگر خودتون چندین روز فکر کنید و راه حل پیدا کنید
    و بعد به بن بست و در بسته بخورید و دوباره چند روز فکر کنید و ....تا جایی که به نتیجه برسید
    خیلی بهتره
    ۲۴ فروردين ۰۲ , ۱۲:۰۵
  7. من با کارهای لاک پشتی خیلی موافقم . یعنی بنظرم اگر برنامه ریزی نباشه ، هدف گذاری نباشه، قدم های اینجور کوچیک هم نباشه ، پس دیگه روز و شب چجوری باید بگذره .! 

    با خرید خیلی حس خوب میگیرم ولی انقد قیمت ها بالا رفته میبینم دو سه تیکه لباس مثلا چهار تومن از کارتم خالی کرده و به خودم گفتم باید امسال روی پس اندازم بیشتر کار کنم چون وزنم و سایزم خیلی پایین اومده و همه لباس ها برام گشاد شدن و فعلا روی خرید دست نگهداشتم...

    کنار گذاشتن بخش هایی از خودت .. نمیدونم من چنین کاری کردم یا نه، ولی ی قسمتی داشتم فدا کردن که کنار گذاشتمش... وقتی با همسر بیرون میرم و کیف پول نمیبرم بیشتر برام پررنگ میشه... 

    در پاسخ
    بهی چند سال پیش اگر بودم میگفتم آفرین
    بهی الان میگه دنبال تعادل باش
    ۲۴ فروردين ۰۲ , ۰۹:۴۷
  8. سلام بهی

    چقدر پست هات کمک کننده هست 

    حداقل برای من 

    تو این مدت که وبلاگتون رو میخونم خیلی چیزها ازت یاد گرفتم بهی 

    ازت ممنونم 

    منم شروع میکنم به خوندن برای آزمون حتی شده لاکپشتی ولی میخونم 

    در پاسخ
    سلام گلم خوشحالم
    ۲۴ فروردين ۰۲ , ۰۱:۳۸
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">