قرار بود از ی کارگردان، هنرپیشه تعداد زیاد

فیلم ببینم

و بر همین اساس هم فیلم ها را انتخاب کردم

 

فیلم ماتریکس که نخستین قسمت از چهار گانه ی ماتریکس

به‌ شمار می‌رود، برنده ۴ جایزه اسکار در بخش‌های فنی

و همچنین جوایز دیگری شامل ساترن بوده‌است.

فیلم در ۳۱ مارس ۱۹۹۹ در آمریکا اکران شد

و توانست به فروشی جهانی معادل ۴۶۳ میلیون دلار دست یابد.

اگرچه فیلم، به‌طور کلی نظرات مثبتی از منتقدین فیلم دریافت کرد

و بعضی از منتقدین این فیلم را به‌خاطر اجرای موضوعات دشوار ستوده‌اند،

با این‌حال، برخی دیگر معتقدند که مفاهیم عمیق فیلم،

تحت تأثیر جلوه‌های ویژه آن قرار گرفته‌اند.

ماتریکس که از آن به‌عنوان یکی از برترین فیلم‌های تاریخ سینما یاد می‌شود،

در فهرست ۲۵۰ فیلم برتر بانک اینترنتی اطلاعات فیلم ها، در رتبه ۱۵ قرار دارد

 

 

بهی نوشت:

ماتریکس را خیلی سال پیش دیده بودم

ولی سه نسخه ی بعدی را نه

تصمیم گرفتم از قسمت اول ببینم و به نظرم قسمت اول

بهترینش بود

برای زمانِ خودش شاهکار بود

و حالا به نظر می رسد به همه جسارت بیشتری داده برای

ساختن فیلم هایی فراتر از تصور

به نظر من همه ما در یک ماتریکس بزرگ زندگی می کنیم

اما نه به آن شکلی که در فیلم نشان داده شد

از نظر من، فقط من واقعی هستم و شما غیر واقعی

و این را از روی توهم نمی گویم

می توانم به صورت علمی

اثباتش کنم و البته من تنها آدم این کره ی خاکی نیستم

که دیدگاه علمی ام مرا به این سمت برده

شاید یک روز یک کارگردان فیلمی ساخت که این دیدگاه

را نشان دهد و شما آن روز شاید یادتان بیاید که جایی آن را خوانده اید!

 

.....................................................................

چشم آبی کم رنگ

The pale Blue Eye

 

کارگردان:  scott cooper     

نویسنده: louis bayrd  

بازیگران اصلی: Christian Bale ، Gillian Anderson ، Lucy Boynton

 

 چشم آبی روشن با حضور کریستین بیل در نقش اصلی

(و به عنوان تهیه‌کننده اجرایی) از یک

گروه بازیگری برجسته بهره می‌برد.

بیل ایفاگر نقش آگوستوس لندور است.

یک کارآگاه کهنه‌کار نیویورکی که در حال تحقیق

روی مرگ‌های وحشتناک

در وست پوینت نیویورک است.

بیل اولین‌بار زمانی که فقط ۱۳ سال داشت با

بازی در فیلم امپراتوری خورشید استیون اسپیلبرگ

در سال ۱۹۸۷، نام خود را به عنوان یک ستاره

کودک مطرح کرد. بیل برای بازی در فیلم مشت‌زن

در سال ۲۰۱۱ جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد

نقش مکمل را کسب کرد و در سال‌های بعد نیز

برای ۳ فیلم حقه‌بازی آمریکایی، رکود بزرگ و معاون،

نامزد اسکار شد و به این ترتیب یک دهه موفق

را پشت‌سر گذاشت.

 

هری ملینگ در نقش ادگار آلن پو

هری ملینگ در نقش ادگار آلن پو جوان پیش از اینکه

به یک نویسنده مشهور تبدیل شود حضور دارد.

او به آگوستوس در تحقیقاتش در وست پوینت کمک می‌کند.

ملینگ بیش‌تر بخاطر بازی در نقش دادلی دورسلی

در فرانچایز هری پاتر شناخته می‌شود. او پیش از این

در آثار دیگری از نتفلیکس

از جمله سریال گامبی وزیر (The Queen’s Gambit)

و فیلم‌هایی مانند

تصنیف باستر اسکراگز (The Ballad of Buster Scruggs)،

شیطان تمام‌ وقت (The Devil All the Time)

و نگهبانی از دیرباز (The Old Guard)، ایفای نقش کرده است.

 

بهی نوشت: فیلم را بخاطر بیل انتخاب کردم

ولی عاشقِ نقشِ پو شدم

نمی توانم بگویم پیشنهاد می دهم یا نه

پو را پیشنهاد میدهم

آشنا شدن با شخصیتِ پو را پیشنهاد میدهم و نه خودِ فیلم را!

 

.................................................................................

 

«فورد در برابر فراری» (Ford V Ferrari) 2019

فیلمی درام، اکشن و بیوگرافی به کارگردانی جیمز منگلد است

که ستارگان زیادی از جمله مت دیمون در نقش کرول شلبی،

کریستین بیل در نقش کن مایلز....

«فورد در برابر فراری» روایتگر مسابقه مشهور ۲۴ ساعته

“له مانز” است.

کرول شلبی طراح ماشین نابغه‌ای است

که ماشینی انقلابی برای شرکت فورد می‌سازد

که توانایی به چالش کشیدن ماشین‌های

شرکت فراری را دارد.

کن مایلز نیز راننده حرفه‌ای است که

پشت فرمان این ماشین نشسته و در مسابقه شرکت می‌کند

 

 

بهی نوشت: اگر مثل من عاشق ماشین، سرعت و کریستین بیل

هستید ی فیلم عالی هست

من دوباره می بینم

به نظرم با زیر نویس ببینید خیلی بهتره

تا دوبله

 

پ.ن: عکس زیاد بود برای اینجا گذاشتن

اما من این را پسندیدم

دلم میخواست بیل کمی باهوش تر به نظر می رسید

چروک های پیشانی اش کمتر بود

چرا به نظر من در تمام فیلم هایش خمیده شده؟؟

 

.............................................................................

 

آمستردام amsterdam 2022

 

فیلمی در سبک تاریخی کمدی مهیج به کارگردانی

دیوید او. راسل و با بازیگری کریستین بیل، مارگو رابی،

جان دیوید واشینگتن، کریس راک، آنیا تیلور-جوی، زوئی سالدانیا،

مایکل شنون، تیموتی اولفینت، تیلور سوئیفت،

ماتیاس خونارتس و رابرت دنیرو است.

سه دوست یک پزشک، یک پرستار و یک وکیل

مظنون اصلی یک قتل در دهه ۱۹۳۰ می‌شوند

و حالا آن‌ها باید با کمک یکدیگر به حل راز این

پرونده قتل و خلاصی از این اتهام همکاری کنند…

 

بهی نوشت: دوستش نداشتم، حتی با وجودِ بیل!

حتی با وجودِ اینکه نقش را خوب بازی کرد

.............................................................................

 

فیلم رفتگان

The departed

ژانر : اکشن - جنایی - درام - هیجان انگیز

امتیاز :  8.5 از 1,094,601 رای در سایت IMDb

سال انتشار : 2006

محصول کشور : آمریکا

کارگردان : Martin Scorsese

بازیگران : Leonardo DiCaprio, Matt Damon, Jack Nicholson

 

خلاصه داستان : پلیسی جوان به نام بیلی کاستیگان (دی کاپریو)

مأموریت می یابد تا در محفل خلافکاری تنگ

و به شدت مراقبت شده فرانک کاستلو (نیکلسن)

نفوذ کند. از طرف دیگر، کالین سالی ون (دیمن)

به مأموریت از طرف کاستلو موفق می شود

در دستگاه پلیس نفوذ کند..

 

بهی نوشت: با اینکه خشن بود خیلی دوستش داشتم!!

دی کاپریو بعد از نقش جک برایم همیشه در تمام فیلم غرق شده،

شکست خورده و مظلوم است

از اولین سکانسی که در فیلم حرف زد

دلم برایش سوخت تا آخرین سکانس

از یک جایی همان اوایل دست فیلم نامه را خواندم

و بعد که حدسم درست از آب درآمد دیدم هنوز هم میتوانم

حدس هایی بزنم که درست است

که فیلمنامه نویس حتما لحظه ای که داشته به فیلم نامه اش

افتخار می کرده

تصورش را نمی کرده شاید کسی بتواند دستش را بخواند!

 

پ.ن:دومین فیلمی بود که این سری ناخواسته از دیمن دیدم

نقشش را خوب بازی کرد

با آن فیگور دهان کج

شخصیتی که از دیمن در ذهن من است

اغوا گر و فریبنده در رابطه

شخصیتی که از  دی کاپریو در ذهنم هست

بیش از اندازه رک و راست در رابطه

و هر دو با یک زن در رابطه بودند

و هر دو همین شخصیت ذهنی مرا بازی کردند 

جالب بود!

..............................................................

 

فیلم The big short

کارگردان : adam mckay

محصول کشور :آمریکا

نویسنده : Charles Randolph,Adam McKay,Michael Lewis

ستارگان : christian bale,steve carell,ryan gosling

چهار شخص خارج از نظام سرمایه داری
که شکست قیمت خانه
و اوضاع اقتصادی را در میانه
دهه اول قرن بیست و یکم پیش بینی کرده اند،
به خاطر عدم پیش بینی این اتفاق
و البته طمع بانک ها، تصمیم به مبارزه با بانک ها می گیرند...

 

بهی نوشت: فکر میکنم این فیلم برای من لازم بود

اگر در بورس ضرر کردید

یا طرز فکرتون شبیه یا تا حدی شبیه من هست

در مورد بورس

دیدنِ این فیلم شاید آرومتون کنه

منو که آروم کرد!!!!!!!

دوستش داشتم

شدید توصیش میکنم

مخصوصا برای کسانی که ایده های بزرگ دارند

به شغل های بزرگ فکر می کنند.

......................................................................................

Tetris به فارسی تتریس

محصول 2023 آمریکا است.

فیلم Tetris تتریس یک فیلم درام زندگی‌نامه‌ای

به کارگردانی جان اس بیرد و نویسندگی نوآ پینک است .

تارون اگرتون و توبی جونز بازیگران این فیلم هستند.

 

ژانر فیلم : بیوگرافی | درام | هیجان انگیز | تاریخی


سال انتشار : 2023
محصول : آمریکا ، انگلیس
کارگردان : John S. win
ستارگان : Taron Egerton, Toby Jones, Nikita Eframov
 

داستان واقعی نبرد حقوقی پرمخاطره برای تضمین حقوق مالکیت معنوی تتریس است.

 

بهی نوشت: فیلم از ی جایی به بعد قشنگ شد

داستانش چون واقعی بود خیلی ارزش داشت برام

روایتی که از کمونیست شد هم برای من خیلی قابل درک بود

البته فکر کنم هر عاشقِ بازی و گیم باید این فیلم را ببینه

پیشنهاد میشه

.................................................................................................

65

فیلم 65 محصول کشور آمریکا میباشد

و در ژانر اکشن, ماجراجویانه , درام

به کارگردانی Bryan Woods Scott Beck در سال 2023 ساخته شده است.

در فیلم شصت و پنج بازیگرانی چون

 

و... به ایفای نقش پرداخته اند.

 

هنگامی که خلبان میلز پس از یک سقوط فاجعه‌بار

در یک سیاره ناشناخته، متوجه می‌شود که

روی زمین‌ 65 میلیون سال قبل، گرفتار شده است.

حالا او باید برای نجات، خود و تنها بازمانده

دیگر، کوآ، از طریق دریا به مسیرش ادامه دهد

تا در زمینی ناشناخته مملو از موجودات

خطرناک ماقبل تاریخ از جمله دایناسورها، زنده بمانند اما…

 

بهی نوشت: به نظرم قورمه سبزیش خوب نشده بود

همین را می تونم بگم!

................................................................

 

با در نظر گرفتن چهار قسمتِ ماتریکس یازده فیلم

دیدم

۴ نظر ارسال شده است

  1. ممنون بهی عزیزم 

    من فیلم ماتریکس ۱ رو دیدم فقط 

    چشم آبی کم رنگ و رفتگان رو باید حتما ببینم 

    ممنون از وقتی که گذاشتین 😍😘

    در پاسخ
    خواهش میکنم عزیزم
    ۴ ارديبهشت ۰۲ , ۰۷:۰۶
  2. واقعا خیلی انرژی و تایم گذاشتی ..‌ ممنونیم . 

    من هیچ کدوم رو ندیدم . 

    شاید بعدها ... 

    در پاسخ
    شاید گلم
    خواهش میکنم
    ۳۱ فروردين ۰۲ , ۲۲:۰۳
  3. ممنون بهی جان بابت این پست..

    من چشم آبی کم رنگ رو می بینیم همین امروز..

    میخوام با شخصیت پو آشنا بشم... 

    در پاسخ
    آشنا شدی بعدش اگر دوست داشتی نظرت را بگو
    ۳۱ فروردين ۰۲ , ۱۶:۰۳
  4. بهی عزیزم چه خوب که زحمت کشیدی این پست رو ساختی ،

    من این معرفی ها رو خیلی دوست دارم .

    قبلا من هم مینوشتم .یه مدت توی کانال تلگرامم حتی فیلمها رو آپلود هم میکردم . یادش بخیر

     

    من فقط فیلم رفتگان رو دیده بودم . کلا به فیلمهای ساینس فیکشن و تخیلی و ماورایی علاقه ندارم برای همین هیچوقت وسوسه نشدم ماتریکس ها رو ببینم حتی با اینکه کیانو رو خیلی دوست دارم .

     

    میبوسمت.

    در پاسخ
    ماتریکس فقط ساینس فیکشن نیست 
    یک تئوری و ایده است
    مثل تئوری که الان بعضی دانشمندا ارائه دادن
    اینکه ما پروژه تحقیقاتی یک بچه مدرسه ای هستیم!!
    ۳۱ فروردين ۰۲ , ۱۵:۵۵
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">