اوایل سال 99 از اصفهان رفتم

و حالا در زمستانِ 02 دوباره در هوای نچندان دلچسبِ اصفهان نفس

می کشم.

از این به بعد در هفته دو روز در اصفهان زندگی خواهم کرد

اوایل امسال استاد جان تماس گرفت

و خواست در یک پروژه ی آزمایشگاهی کنارش باشم

یادم هست اینجا نوشتم برای من برگشت به اصفهان

خیلی سخته.

هشت سالِ سخت در این شهر داشتم

و سخت ترین درس های زندگیم را لابه لای کوچه ها

خیابان ها و پیاده رو های این شهر یاد گرفتم.

مهم ترین تصمیم های زندگیم را در پیاده روی های چارباغ بالا گرفتم

و  اینجا به هر گوشه ای که نگاه می کنم خودم را می بینم

این شهر آنقدر خاطرات پر رنگ برای من داره که برگشت

به اینجا برای من به یک چالش برزگ تبدیل شده

همچین لحظه های پررنگی را هیچ جای دیگه زندگی نکردم

مثلا در تهران و بیمارستانِ خاتم که با مرگ رو به رو شدم

همچین جسِ نفس گیری برام بالا نمیاد

حالا برگشتم و دلیلِ غیبتم این مدت همین بوده

مرگ واقعی را در تهران تجربه نکردم

دوباره برگشتم یعنی ذره ذره رو به رو شدن با

چیزهایی که می تونست من را برای همیشه

به یک بهی ضعیف و ترسو تبدیل کنه

می تونست روح و درونِ منو نابود کنه

اما من برگشتم

اینجا هر لحظه که کسی با لهجه ی اصفهانی

حرف میزنه حس می کنم دارم کابوسی می بینم

و باید بیدار بشم

و این اصلا ربطی به این شهر یا این مردم نداره

برای من یک سری تجربه های خیلی سخت تر از مردن

با چیزهایی در هم تنیده شده

مثل وقتی که بوی الکل در یک تزریقاتی باعث

می شود یاد آمپول بیوفتی!

یا با بوی تند یک صابون یا عطر

یاد یک سری خاطرات بد!

اما من اینجا هستم

وسط یک کابوس و این بار خودم تصمیم گرفته ام

که این کابوس را زندگی کنم

برای قوی بودن و قوی ماندن باید باز می گشتم

چند سال به خودم این فرصت را دادم

اما حالا آن سکوی امن را از زیر پایم کشیده ام

اینجا از هر طرف در مقابلِ شلیک های هر روزه بی دفاعم!

زخمی شده ام

و عیب ماجرا این است که گریه نکرده ام

تمام وجودم از هر سمت درد می کنه

اما چون پسر بچه ای تخس هنوز در بازی مانده ام و کتک میخورم!

۷ نظر ارسال شده است

  1. اتفاقا از جوابت بهی کاملا مشخصه تحصیلکرده و آدم حسابی هستی. آدمی که میتونه همچین  شعری برای دیگران بنویسه خیلی وقته از انسانیت فاصله گرفته. بهتر بود میگفتی شما هم جایی نگو انسان یا زن هستی

    در پاسخ
    چی بگم
    مثل این می مونه ما بهش فحش بدیم بعد بگیم میخواستم ببینم چی میگی!!

    ۲۱ دی ۰۲ , ۱۷:۱۹
  2. بنظر شما خیام که این شعرها رو میگفته در زندگی خیلی مشکل و ماجرا داشته؟

    یه رباعی براتون نوشتم بدون هیچ تفسیری تا ببینم چه جوابی میدین

    و دقیقا همون جوابی رو دادین که انتظارش رو داشتم

    کاش جایی نگین که هیات علمی و مدرس دانشگاه هستین.

    در پاسخ
    نه
    ولی هر شعری در جای خودش مناسب است
    و هر کسی هم بهتره درگیر زندگی خودش باشه و مشکلات و بدبختی هایی که داره
    نه اینکه عقده هاش را جای دیگه خالی کنه
    ایشون خیام بودن در عالم مادی سیر نمی کردند
    اگر هم حرفی میزدند از روی خشم، نفرت و عقده نبوده
    ایشون راه گشای بقیه بودند
    ولی من و شما که پر از خشم و نفرت و عقده هستیم
    باید سرمون تو کار خودمون باشه
    برسیم به عیب های خودمون نه دیگران
    آنقدر تو زندگی خودمون مورد برای اصلاح و درست کردن
    هست که عمرمون قد نمیده سرمون را بکنیم در زندگی یکی دیگه
    باز هم براتون طلب خیر میکنم
    امیدوارم موضوعی که آنقدر برات خشم و نفرت در زندگیت ایجاد کرده حل بشه
    و نور خداوند به قلبت برگرده
    ۲۰ دی ۰۲ , ۰۷:۴۰
  3. گاهی فکر میکنم وقتی همیشه در حال سختی کشیدن و مبارزه هستم، این اسم همیشه در سختی روم مونده و همیشه اتفاق میفته.... وقتی فکر میکنم تونستم این مرحله رو بگذرونم، میبینم مردم و گذروندم و رفتم مرحله بعد و اینجوری نیست که درش بسته بشه...ادامه داره... یاد گرفتن ها ، روش ها، قوی شدن ها، راهی برای بهبود شاید نبوده، فقط پوست کلفت کرده آدم ها رو...

    در پاسخ
    پوست کلفت شدن خوب نیست محدثه
    اینو تازه دارم یاد می گیرم
    پوست کلفت شدن به همون اندازه که اجازه نمیده مشکلات و مسائل بیرونی
    درونت را بهم بریزه
    اجازه نمیده درون تو هم دنیای بیرون را بهم بریزه

    باید روان بود و تحت تاثیر قرار نگرفت
    ۲۰ دی ۰۲ , ۰۷:۲۲
  4. ای دیده اگر کور نئی گور ببین

    وین عالم پرفتنه و پورشور ببین

    شاهان و سران و سروران زیر گل اند

    روهای چو مه در دهن مور ببین

    در پاسخ
    به نظر کامنتتون اصلا معنی خوبی نمیده
    و از اونجایی که مشخصه بسیار در زندگی تون مشکل و ماجرا دارید
    براتون طلب خیر میکنم
    ۱۷ دی ۰۲ , ۰۷:۲۳
  5. امیدوارم این حضورت باعث بشه خاطرات خوب جایگزین حسای بد گذشته بشه 

    خوش اومدی عزیزم

    در پاسخ
    مرسی قشنگم
    ۱۱ دی ۰۲ , ۲۲:۱۶
  6. بهی جان قوی هستی قوی تر باشد تا سربلند از این امتحان بیرون بیایی

    در پاسخ
    سعی میکنم
    ۱۱ دی ۰۲ , ۲۲:۱۱
  7. خب تصمیم به این راحتیا نیست ولی اگه من بودم و اینقدر حس بد ازش میگرفتم اونجا نمیموندم! البته شاید!

    در پاسخ
    نمیشه
    زندگی همین قدر گاهی سخت میشه
    ۱۱ دی ۰۲ , ۲۰:۰۲
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">