ساعت هشت حسابی خسته بودم
دلم چیپس می خواست با ماست موسیر
به مامان گفته بودم میری بیرون برای من خرید میکنی
گفته بود نه!!! نمیدونم چرا بعضی وقتا مثل بچه ها لج میکنه!!
لباس پوشیدم که برم از سوپر نزدیک خونه خرید کنم
قبل بیرون رفتن به امید زنگ زدم
کارش هنوز تموم نشده بود
یکم حرف زذیم و این بین هی در زدن و اومدن داخل ی چیزی گفتن و رفتن
با مانتو نشستم رو مبل
خانواده امید قراره ی مسافرت دسته جمعی برن
حدود ده روز
از قبل همه خواهر برادر ها تایمشون رو خالی کردن
امید دیروز میگفت من گفتم وقتم امسال خالی نیست
با مادرش صحبت کرده که دخترک رو می بره شمال
ی دو روز می مونه و بعد بر می گرده و دخترک باید برگشت با عمش بیاد اصفهان
ی نکته ای که در مورد خانواده امید خیلی دوست دارم
اینه که به شدت همدیگه رو دوست دارن
تعریف هایی که امید از سیاست های مادرش میکنه واقعا دلم رو می بره
و من چقدر عشق میکنم وقتی می بینم ی زن تا این حد قوی و محکم و با سیاسته
پدر امید چند ساله فوت شده و این مادرشونه که روابط رو حفظ کرده
بخاطر شرایط خاص زندگی امید خیلی جاها می تونسته تو زندگیشون دخالت کنه
اما امید میگه مامان همیشه سکوت میکنه تو هر شرایطی
میگفت حتی تو جریان جدایی ما مادرم روابطش رو با خانمم قطع نکرد و الان بعد چند سال
ی بار مهمونی سال نو  و ی بار هم ماه رمضان خانمم دعوت میشه خونه مامان
ی ماجرایی رو برام تعریف کرد که واقعا کیف کردم از این همه سیاست مامانش
چقدر خوب بود یکی تو زندگی هر کدوم از ما ها بود که می شد برامون الگو باشه
تو شرایط سخت روش حساب کنیم و بدونیم مشورتش و نظرش واقعا می تونه گرهی از ما باز کنه
من همچین شخصی رو تو زندگیم نداشتم هیچ وقت
کسی که بدونه کجا حرف بزنه و کجا سکوت کنه
به امید میگم در روز خیلی ها میان پیش تو و مشورت میگیرن
خیلی جالبه که تو زندگی از مامانت مشورت می گیری و این خیلی ارزش داره
میخنده ... میگه همیشه گفتن کوزه گر از کوزه شکسته آب میخوره
بعد یک ساعت صحبت کردن و کامل چروک شدن مانتوم ( رو مبل خوابیدم بعد یک ربع)
از خونه اومدم بیرون
کلی چیپس و ماست موسیر خریدم ... ذخیره کنم برای خودم
برگشتم خونه و دوباره نشستم پشت میزم
یکم بعد مامان رسید.. با چیپس!!
میگم مامان چرا پس گفتی نمیخرم؟
کارهام خوب پیش رفت و ساعت یازده کاری نداشتم برای انجام
فقط مونده بود خوندن کتابم
بین خواب و کتاب تصمیم گرفتم برم بخوابم

سه شنبه:
 
خیاطم قرار روز یکشنبه رو کنسل کرد
قرار بود امروز برم
که پیام داد و باز کنسل کرد
از روز شنبه هر چی به استاد جان پیام میدم جواب نمیده
ایشون هم وارد غیبت صغری شدن به سلامتی!!
 
از صبح تند تند کار کردم ... ناهار پختم..
کتفم بخاطر باشگاه دیروز بد جور گرفته
ولی سعی میکنم بهش توجهی نکنم
خوب میشه کم کم تو جلسات بعدی
 
گوشیم دوباره خاموش شده
دیگه خستم کرده
عصر احتمال نود درصد ی گوشی جدید میخرم
ی چند تا کار دارم باید انجام بدم تا ساعت هفت و بعدش برم بیرون

مزاحم تلفنی همچنان زنگ میزنه
بجز شماره اولی که تماس می گرفت
الان با ی شماره جدید زنگ میزنه!!
امید سفت و سخت میگه این کار ... کاره مرحومه
ولی من اصلا فکر نمیکنم کار مرحوم باشه!!
آخه دلیلی نداره بخواد این کارو بکنه... داره؟؟؟؟؟

 
 

۹ نظر ارسال شده است

  1. بله کاملا حرفاتون قبول دارم
    واینکه مادر باسیاست دختر باسیاستی هم تربیت میکنه...
    گوشی جدید مبارکه خانم :) خبرهای خوش ازش بشگیرید همیشه
    در پاسخ
    بله مادر با سیاست خیلی نقش داره تو زندگی بچه هاش

    مرسی نسترن جانم.. انشالله
    ۵ تیر ۹۸ , ۱۲:۰۸
  2. چققققققدر خوبه آدما همچین کسی تو زندگی شون داشته باشن... منم ندارم!
    البته همیشه همه حرفام به شوهرم میزنم و باهاش مشورت میکنم و اونم راه کارهای خوبی میده ولی در این حد قوی و باسیاست نداشتم هرگز....

    چیپس و ماست موسیر عااالیه :)

    گوشی خریدین؟ 

    شما مرحوم رو بیشتر می شناسید شاید ایشون نیستن....یه مدت خط تون رو خاموش کنید اگر امکانش هست
    در پاسخ
    حیف... پس دقیق می فهمی چی میگم

    میدونی پدر و مادر با سیاست خیلی فرق داره با همسر
    همسر از ی مرحله ای وارد زندگی میشه
    ولی پدر و مادر از روز اول نقش دارن تو سرنوشتت

    خدا همسرت رو حفظ کنه که گوش شنوا و مشاور خوبیه برای تو

    عشقه:))))

    بله خریدم بالاخره

    باید خطم رو عوض کنم
    ۵ تیر ۹۸ , ۰۹:۵۵
  3. تو با منطق خودت نگاه میکنی که میگی دلیلی نداره مزاحم شه
    ولی منم موافقم با امید
    کجای زندگیش اینقدر منطقی رفتار کرده که الان؟

    برای گرفتگی عضلات گوجه و آب گوجه معجزه می کنه حتما بخور
    این توصیه مربی باشگاهه

    مادر همسر هم اهل دخالت نیست و این یک نعمت فوق العادست

    خیلی خوبه آدم چنین کسی رو تو زندگیش داشته باشه که همیشه حرفشو قبول داشته باشه
    در پاسخ
    اخه غزل به چی میخواد برسه؟
    من فکر نمی کنم کار مرحوم باشه!

    چه جالب ... نشنیده بودم
    آب گوچه ی مزه عجیبی میده
    من گوچه نمی تونم بخورم... به من نمیسازه... مگه اینکه پخته باشه... یا کبابی

    خدا حفظشون کنه

    وای غزل ... حسرتش رو دارم همیشه تو زندگیم
    ۵ تیر ۹۸ , ۰۸:۱۷
  4. منم حسم میگه مزاحمت کار مرحوم هست....کاش میشد شماره تو عوض کنی!!!!!!نمیشه؟!!!
    البته که خیلی خیلی دردسر داره...بانک و همه چیز روی اون شماره قبل هستن و باید دنبال کاراش باشی ولی فک کنم خیالت از بابت یه سری مزاحمتا راحت میشه...
    واقعا مادرا نعمتن....مادر با سیاست هم نعمت بزرگتریه.... آخ خانواده ی باهم مهربون چقدر خوبه.....درست مثل خانواده ی مستر اچ اینا که شدیدا همدیگه رو دوس دارن....و این محبتشون بهم ابراز میشه....من از اولش جذب این اخلاقشون شدم راستش....
    در پاسخ
    چی بگم!! چرا میشه... باید این کارو بکنم
    فعلا گوشی رو عوض کردم

    مادر با سیاست .... خود بهشته!

    خیلی ... حداقل اینه که هی پشت سر هم بد نمیگن و یکی مثل من فقط خوبی و نیکی می شنوه تو صحبت ها

    خدا حفظشون کنه... همیشه از خوبیشون میگی
    ۴ تیر ۹۸ , ۲۳:۰۳
  5. سلام سلام
    چیپس و ماست موسیر رو عشق است اما من اینروزا همش دلم پفک و کرانچی میخواد، اصلا هم اهل این صوبتا نبودمااااا تازگی شدم😑
    در پاسخ
    سلام مرضی جان

    بین خودمون بمونه من پفک هم زیاد میخورم... یعنی باید خودم رو مجبور کنم کمتر بخورم
    ولی خوب روزها بلنده .. و منم بعد کلی کار و درس خوندن.... واقعا با این چیزا فقط سر حال میشم!!

    نه من از اولش همینی بودم که هستم😅
    ۴ تیر ۹۸ , ۲۰:۲۵
  6. چقدر خوبه داشتن این آدمهای قوی و محکم که بزرگی را خوب تمرین کردند و یاد گرفتند... قابل تحسین هستند ایشون
    بیشتر روابط خانوادگی از رفتار بزرگتر اون خانواده نشات میگیره

    بدم میاد از پروسه خیاطی و خیاطهای بدقول و در نیومدن اون چیزی که میخوای... این پروسه اونقدر برام نفس گیر بوده و هست که سالهاست قیدش را زدم ... فقط گاه گاهی خواهرم برام یه چیزایی میدوزه که اون هرچی بدوزه هرشکلی باشه به نظرم خوشگله

    گوشی وسیله دستت هست و دائم بهش احتیاج داری
    برو اول این گوشی را نشون بده تا بررسیش کنن
    اگه قرار اذیت کنه همون بهتر که یه گوشی بخری

    دوای مزاحم تلفنی صرفا بی محلی هست
    گوشی را وصل کن و بزار روی میز... که اصلا نشنوی چی داره میگه
    خودش بعد از مدتی خسته میشه
    من یه مزاحمی داشتم که نزدیک به شش ماه روزی چندین بار زنگ میزد... اونقدر که دیگه عادت شده بود...
    در پاسخ
    نعمته بزرگیه ... که یکی مثل من که بی نصیبه فقط می فهمهه یعنی چی!!
    دقیقا

    چرا عزیزم... هر کاری دردسر های خودش رو داره
    باید صبور باشی برای دوخت و دوز
    خرید پارچه... انتخاب مدل... خیاطی رفتن ... کلی صبوری میخواد
    تازه ممکنه تهش اون چیزی که میخوای نشه!!!😅
    دست خواهری درد نکنه خدا حفظش کنه


    راستش من خیلی اهل گوشی نیستم
    بیشتر به لپ تاپ وابسته هستم بخاطر کارم

    من اصلا جواب نمیدم!!
    ولی کنجکاو شدم بدونم این مزاحمه کیه واقعا!!
    ۴ تیر ۹۸ , ۱۸:۳۰
  7. اخی دلم از این مادرشوهر با سیاستا خواست حیف که دقیقا یه دونه بی سیاست و بیدرایت و ....نصیبم شد 
    ماست و چیپسم والامنم هوس کردم پاشم برم بخرم
    در پاسخ
    اکثرا همینطوری نصیبشون میشه متاسفانه!!!

    چه خوب همه رو به هوس انداختم
    ۴ تیر ۹۸ , ۱۶:۴۵
  8. منم دلم الان چیپس خواست و اصلاااااا و ابدااااااا حسش نیست برم بخرم😂😂😂😂 اره ممکنه کار مرحوم باشه. منم قبل اینکه حرف امید را بخونم حدس زدم کار مرحومه.  
    یه فاتحه برا شادی روح مرحوم عنایت فرمایید😅
    در پاسخ
    چرا حسش نیست
    امیدوارم تا الان به چیپس رسیده باشی بهار....

    نمیدونم چرا حسم میگه کار مرحوم نیست

    فاتحه😅
    ۴ تیر ۹۸ , ۱۶:۲۳
  9. سلام دوست عزیز دنبال شدید شما هم مارو دنبال کنید
    در پاسخ
    تشکر
    ۴ تیر ۹۸ , ۱۶:۱۱
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">