سعی میکنم در اولین فرصت جواب بدم

الان آنقدر خستم که چشم سمت راستم باز نمیشه

و دارم با یک چشم براتون می نویسم:)))

آنقدر حرف دارم که نگو

فقط اینکه بهی خسته و له را براتون آوردم و واقعا

تایپ کردن برام سخته

از چی بگم؟

ی زمانی این وبلاگ جایی بود که آرزوها

و رویاهام را می نوشتم

اینکه در مورد هر چیزی چطور فکر میکنم

چه طرز فکری دارم

جاهایی که به خودم سخت می گرفتم

خودمو نقد می کردم

جاهایی که خودمو دوست داشتم به خودم

انگیزه می دادم

خیلی وقته از اینجور حرف ها با خودم نزدم

خیلی دلم میخواد بشینم در یک پست

خودمو نقد کنم

از برنامه هایی که دارم عقب هستم

دلیلش این هست که تایم زیادی بیماری های

پشت سر هم مامان از من گرفت

بعد موضوع این نبود که برای مامان

وقت میذاشتم

کنترل شرایطش از دستم خارج شده بود

و هر کاری می کردم نتیجه نمی گرفتم

از فروردین امسال تا همین چند روز

پیش که من و مامان مریض شدیم

من درگیر مامان بودم

البته هنوز هم هستم

اما واقعا نشستم با مامان حرف زدم

که باید ی سری تغییرات در روش زندگیش بده

چون اگر قرار باشه من فرسوده بشم

با بیماری های مامان اونوقت شرایط خیلی سخت میشه

قرار شده منظم ورزش کنه و مواظب رژیمش باشه

دوباره سعی کنه بیرون از خونه با دوستاش وقت 

بگذرونه و ی سری کارهای ساده که واقعا تاثیر دارند

کلاس زبان ثبت نامش کردم

در هفته یک یا دوبار با هم بیرون میریم

و حداقل دو بار آشپزی میکنم و غذا میبرم

برای مامان اینا که بتونه بیرون از خونه باشه

بعد واقعا برام عجیبه که چطور بقیه دوستام

که متاهل هستند و بچه دارند

نصف بار زندگی و بچشون را پدر و مادرهاشون 

دارند هندل می کنند!!

مثلا مادر دوستم 

حداقل چهار تا عروس و داماد داره

اضافه کنید به این عدد بچه های خودش و نوه ها را

آخر هفته ها حداقل یک یا دو وعده پذیرایی میکنه 

از جمع خانواده

از مادر من حتی مسن تر هستند!

من خودم فکر میکنم 

یکی مثل من هیچ وقت از مامانم انتظار نداشتم

کاری برام انجام بده

همیشه فکر کردم من باید کمک کنم

و این مامان را ضعیف کرده

چند روز پیش یک کلیپی می دیدم

میگفت اگر می‌خواهید فرایند پیری

براتون دیر اتفاق بیوفته

در سرما بیرون برید

در شرایط سخت فعالیت کنید!

خوب حداقل من میدونم که این روش و سبک

مامانم مربوط به سنش نیست و از اول

همین مدلی بوده!

یعنی خودمو در شرایطی که الان اذیتم میکنه

مقصر میدونم

و خوب دیر متوجه این اشتباه شدم

با اینکه الان برای من خیلی روند طاقت فرسایی

شده. اما همچنان سعی میکنم از مامان غافل نشم

ولی خوب شما فکر کن بیست سال در حال تشویق

یک نفر باشی 

و اون شخص نه تنها تغییری نکنه

بلکه عقب عقب بره!!

چند سال پیش یادمه یک بار

فکر کردم نکنه من دارم اشتباه میکنم

و شاید اصلا باید بیخیال بشم

بعد دقیقا کائنات ی دکتر متخصص زنان

سر راه من و مامان گذاشت

که چنان داد وحشتناکی سر مامان زد!!

که خانم تو از مریخ اومدی؟!

شاید من به دلیل رعایت ادب همچین دادی

نزده بودم، همچین جمله ای نگفته بودم

اما انگار برای من و مامان اون داد لازم بود!

حالا اون جمله را هر از گاهی با شوخی و خنده

به مامان میگم

نه اینکه انتظار داشته باشم اتفاقی بیوفته

نه

بیشتر به خودم یادآوری میکنم که بهی 

واقعا با یک مریخی سر و کار داری!!

 

 

 

۶ نظر ارسال شده است

  1. سنشون بالاتر بره ، قشنگ عضلات بدن تنبل میشه .. من خواهرم مدام به مامانم اینا میرسه ، انواع دمنوش و کاراشون انجام دادن تا آوردن دارو و آب ... بهش گفتم داری بهشون لطف نمیکنی بذار خودشون کاراشون انجام بدن... الان بهتر شده... 

    مشغولیت داشتن واقعا ی نقطه طلایی هست برای همه... وقتی خسته برسی خونه مجبوری کارهات سامان بدی و خواب میچسبه ...

    مامان همسر خیلی فرز و بیرون برو بود( الیته اون قسمت چسبندگی به همسر اگر ایگنور کنم؛)

    در پاسخ
    دقیقا
    من ساپورت هایی که میکنم همراه با تشویق هست
    مثلا کلاس زبان ثبت نام کردم چندین بار در طول زندگیم مامانم را

    چسبندگی خودش مصیبت بزرگی هست

    ۲۷ مهر ۰۲ , ۱۸:۳۲
  2. بهی چقدر خوبه که اینطور روشن میتونی خودت رو نقد کنی .

    واقعا روابط والد و فرزندی خیلی عجیبه . و خانواده ها خیلی با هم فرق میکنن .

    من که اکثرا از اون مدل خانواده ی دوستات دیدم .

    اینکه مادر ها سرویس دهنده های کل خانواده ان .

    من یه دوستی داشتم توی ساوه که سالها بود ازدواج کرده بود بعد میگفت توی زندگیم نرفتم سبزی بخرم چه برسه به اینکه پاک کنم و بشورم چون مامانم هر ماه همه ی سبزی ها رو برام فریز میکنه به اضافه ی نخود فرنگی و باقالی سال رو برام میاره :)

    ولی اون روی سکه هم یه عده هستن توقع دارن که چون بچه بزرگ کردن بچه چشمش کور الان وظیقشه نه تنها خدمات بده بلکه به تمام حرفها و نظرات و سلیقه ی والدین در باب اینکه چطور زندگی و ازدواج کنه و درس چی بخونه و این حرفها سر تعظیم فرود بیاره .

     

    منظورم این نبود مامان تو از این دسته است ولی اون کامنت که میگفت بچه ها هم والدین رو تربیت میکنن  قبول دارم .

    کلا همه ی ادم ها خودشون تعیین میکنن مرز کجاست .

    همونجور که خودت میبینی خودت تعیین کردی که رویه این طوری پیش بره و غیر قرسودگی خودت مادرت هم شانس یادگرفتن همه ی اینها که الان باهاش حرف زدی رو دیرتر به دست اورده .

    ولی قسمت درخشان اینجاست مه میتونید مکالمه کنید .

    امیدوارم جواب باشه و هم موتور مامانت روشن شه هم بار روی دوش تو سبک شه .

     

    میبوسمت

     

     

    در پاسخ
    عزیزم من مستعد خود تخریبی بودم در گذشته:)) خودمو تغییر دادم
    نقد که چیزی نیست:)))

    دقیقا همین طوره که میگی
    بله واقعا رابطه دو طرفه است

    بله مکالمه یک طرفه از سمت من همیشه دایر هست
    میدونی مینا حس میکنم با مامان دارم فرسوده میشم
    اینکه هیچ اتفاقی نمی افته یا به جان کندن چیزی در رابطه ما تغییر میکنه خیلی سخته

    ۲۷ مهر ۰۲ , ۰۱:۳۷
  3. سلام بهی جان...خب اگر مامان از اول همین مدلی بوده، شما ناچار بودی که کارها رو مدیریت کنی وبه سرانجام برسونی.

    در پاسخ
    سلام قشنگم
    بله بوده
    ولی من در ادامه این ماجرا مقصرم عزیزم
    باید یک جاهایی رهاش می کردم
    میذاشتم با عواقب تصمیم هایی که نمی گیره مواجه بشه

    ۲۶ مهر ۰۲ , ۰۹:۳۶
  4. منم مثل مامانت از مریخ اومدم

    در پاسخ
    نگو مریم جان
    ۲۵ مهر ۰۲ , ۱۷:۴۱
  5. بنظرم مامانت را اینطور عادت دادی .

     

    بجه ها هم میتونند والدین را بد تربیت کنند یا اگه دوستانه تر بگیم لوس کنند

    در پاسخ
    بله این پست نقد به خودم بود

    من بیش از اندازه کوتاه اومدم 
    ۲۵ مهر ۰۲ , ۱۷:۰۹
  6. حق داری خسته بشی عزیزم بله مادرها خیل یحق دارن احترام دارن عشق دارن  ولی حق ندارن ترمز بشن که میشن تقریبا همشون هر کدوم یجوری هر وقت یه پروژه بزرگ داری مریض میشن این ناشی از وابسته شدنشونه و انرزی که عاشقانه دوست دارن بچه هاشون پیششون بمونن یا پیششون برگردن و خلاصه بند نافه رو خودت باید پاره کنی مامانا عمدتا اینکارو نمیکنن بهی جون

    در پاسخ
    فکر نمیکنم برای مامان وابستگی بوده
    مامان قدرت تصمیم گیری و اقدامش ضعیف هست
    با تغییر خیلی سخت کنار میاد
    بیشتر دوست داره بچسبه به یک روتین همیشگی
    و این امکان پذیر نیست چون سن، شرایط فیزیکی، موقعیت زندگی
    شرایط زندگی همیشه در حال تغییر هست
    ۲۵ مهر ۰۲ , ۱۵:۲۳
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">